Din sökning gav 0 träffar

    Ett fel uppstod.
    Dölj bild

    Webbhjälp

    Google – råd och stöd

    Google är mer än en sökruta som hjälper användarna att hitta det som de behöver. Under denna del av intranätet går vi igenom hur vi blir hittade där människor söker och hur vi hittar information om vad våra användare är ute efter och gillar på vår webbplats.

    Här kan du läsa om hur sökresultaten i Google fungerar, och vad du kan göra för att påverka din synlighet i Google. 

    Tre snabba tips för digital synlighet

    1. Ett av de vanligaste hindren för optimal synlighet i Google är duplicerat innehåll. När man använder samma text på flera olika sidor på en webbplats skapar man en intern konkurrens mellan sidorna. Det betyder att Google inte vet vilken av sidorna som ska rankas högre, och det slutar oftast med att man tappar synlighet på alla sidor där innehållet finns. Så om du ser innehåll som du gillar; länka eller puffa dit istället! Kopiera inte, det trycker ner både din sida och ursprungskällan!

    ​​2. Skriv om ditt unika perspektiv på ämnet! Om alla redaktörer i Svenska kyrkan skriver om påsken eller dopet på precis samma sätt blir det inte bara intern konkurrens mellan sidorna i Google, utan också lite fel gentemot besökarna. Tänk på att om någon söker efter dop i Grönköping vill denne förmodligen döpas eller låta sitt barn bli döpt. Då är det helt annan information än generellt om dopet som är intressant. Skriv med lokal förankring.

    3. ​Annonsera inte i AdWords! Det gör vi redan gemensamt, utan att betala. Att annonsera i Adwords på församlingsnivå blir både kostsamt och onödigt. Dessutom leder det även här till intern konkurrens och att andra aktörer syns före oss.

    Sajtstruktur
    Sajtstruktur
    Redaktör och innehållsansvarig
    Redaktionen , Webbhjälp
    Uppdaterad
    2019-08-20
    X
    Dokumentid: 1319295- Webid: 129951 - Unitid: 2147483318