Din sökning gav 0 träffar

    Ett fel uppstod.
    Dölj bild

    Uppsala stift på intranätet

    Uppsala stifts växelservice

    Med Uppsala stifts gemensamma växelservice ökas servicegraden och tillgängligheten för alla som bor och vistas i Uppsala stifts enheter.

    .................................................................................................................................................

    Detta ingår i växeltjänsten

    • Växeln är öppen alla vardagar mellan klockan 8-16. 
    • Alla samtal tas emot av fysisk person, som svarar med den uppringda församlingens namn.
    • Snabb svarstid. Målsättningen är inom 3 signaler
    • Den som ringer, blir väl bemött och får hjälp att hitta fram till rätt person för att få svar på sina frågor

    ...............................................................................................................................................

    Erbjudandet om växelservice är kostnadsfritt

    ​Erbjudandet är kostnadsfritt. Församlingen/pastoratet betalar för den faktiska telefonikostnaden som abonnemang, samtalskostnader etc.

    För att arbetet ska kunna skötas smidigt och effektivt, krävs gemensamt system och arbetssätt. Detta innebär att församlingen/pastoratet måste vara ansluten till Svenska kyrkans gemensamma telefoniplattform (GTP)​

    .............................................................................................................................................

    Fördelar med Uppsala stifts gemensamma växelservice

    • Ökad tillgänglighet och service till era församlingsbor. Att få snabbt svar ökar förtroendet till församlingen/pastoratet
    • Alltid en fysisk person som svarar, ingen upptagetton, telefonsvarare eller röstsvar med knapptryck
    • Finns alltid en backup vid sjukdom, ledigheter, utbildning etc
    • Mer tid och fokus på er kärnverksamhet samtidigt som era externa relationer sköts på bästa sätt
    • Ökad effektivitet. Ni slipper avbrott i arbetet och kan återkomma till de som ringt när det passar er bättre
    • Möjliggör utökade telefontider, utan att belasta personalen lokalt
    • Tjänsten är helt kostnadsfri
    Filer för nedladdning
    Redaktör
    Emelie Petersson, Internt
    Innehållsansvarig
    Marie Douhan Seabra, Uppsala stift på intranätet
    Uppdaterad
    2022-07-11
    X
    Dokumentid: 839351- Webid: 21095 - Unitid: 2