Din sökning gav 0 träffar

    Ett fel uppstod.
    Dölj bild

    Uppsala stift på intranätet

    Gemensam telefoni plattform (GTP)

    Samordning av telefonin i Svenska kyrkan ger viktiga fördelar som ökad tillgänglighet och minskade kostnader. Telefonilösningen i den gemensamma telefoniplattformen (GTP) fungerar och utvecklas med den kvalité som behövs för att effektivt stödja församlingarnas grundläggande uppgift.

     

    Fördelar med gemensam telefoni

    • Ökade möjligheter att vara tillgänglig. Med en smartphone kan man dessutom vara tillgänglig via telefon, SMS, MMS, e-post, kalender/bokningar och sociala media.
    • Mindre sårbarhet – när församlingen är ansluten till den gemensamma platt-formen, kan man samverka med andra församlingar eller nyttja stiftskansliet backupfunktion eller kontinuerlig svarsfunktion till de enheter som så önskar
    • Ekonomiskt – gemensam upphandling skapar fördelaktiga avtal       
    • Eftersom lösningen köps av Telia finns inga investeringsbehov i lokala telefonväxlar och funktionen kan lätt anpassas när organisationen förändras 

    Vad kostar gemensam telefoni

    Mobilanknytning kostar 200:-/användare/mån, då ingår alla samtal inom Sverige. Fast anknytning kostar 119:-/mån (samtalsavgift tillkommer på alla samtal utom interna) Möjlighet finns att lägga till datapaket om 1 GB för 65 kr/mån el 5 GB för 129 kr/mån.Sms paket, 3000 sms/mån 79:-/mån. Alla priser är exklusive moms.

    Detta ingår i telefoniplattformen

    Fast anknytning

    • Interna samtal 0 kr/min och 0 kr/öppningsavgift        
    • Övriga samtal debiteras enligt det fasta trafikavtalet        
    • Direktvalsnummer        
    • Nätverksanslutning        
    • Telefonistansluten anknytning
    • Röstsvar web  

    Mobil anknytning

    • Mobilabonnemang
    • Interna samtal 0 kr/min och 0 kr i öppningsavgift. 75 st sms ingår
    • Samtal till det fasta nätet        
    • Samtal till Telias mobilabonnemang
    • Samtal till övriga svenska mobila operatörer. (Endast samtal i Sverige ingår)
    • Direktvalsnummer
    • Nätverksanslutnin
    • Telefonistansluten anknytning
    • Röstsvar web eller mobilsvar

    Så går det till att ansluta sig

    Arbetet kring telefoniplattformen tar från avstämningsmöte till installation ca 5 veckor. Själva övergången sker under en dag med ett driftstopp på ett par timmar. Leverantören hjälper till med byte av telefoner (frivilligt att byta), flytt av SIM-kort och utbildning.

     

    Redaktör och innehållsansvarig
    Bo Lydén, Uppsala stift på intranätet
    Uppdaterad
    2020-12-15
    X
    Dokumentid: 839262- Webid: 21095 - Unitid: 2