Din sökning gav 0 träffar

    Ett fel uppstod.
    Dölj bild

    IT-system

    Telefoni - Telia Touchpoint plus

    Foto: AstroStar

    Med start under 2019 kommer Svenska kyrkans nuvarande telefonilösning Telia Centrex att uppgraderas till Telia Touchpoint Plus. Anledningen till uppgraderingen är att vi behöver ha enhetliga och moderna lösningar som möter våra behov, nu och i framtiden.

    Tack vare detta får vi en kostnadseffektiv och behovsanpassad lösning med stora samordningsmöjligheter för alla enheter som väljer att uppgradera.

     Fördelar och förbättringar jämfört med Telia Centrex är till exempel att: ·

    • Varje enhet får mer surf till lägre kostnad.
    • Varje stift kan få en gemensam telefonkatalog för alla sina medarbetare. ·       
      Stift, pastorat och församlingar kan hjälpa varandra att besvara samtal. ·       
    • Alla användare kan själva välja vilket nummer som visas när de ringer upp.
    • Hänvisningsfunktionerna blir bättre, t.ex. i samband med kalenderbokningar. ·       
    • Paketeringen blir enklare då det endast finns tre baspaket och två telefonistpaket att välja bland. ​

     

    Du hittar avtalet och kontaktpersoner på Telia och Svenska kyrkan på Samverkande inköps intranätsidor.  Du kan också ladda ner en avtalspresentation längst ner på denna sida. Längst ned på denna sida finns även manualer för hantering av TTP. 

    Frågor och svar

     

    Hur beställer jag uppgradering?

    Du kontaktar ditt stifts IT-samordnare och Telia och meddelar att du vill vara med i den gemensamma telefonilösningen. Du hittar Telias kontaktperson på Samverkande inköps sidor. 

    Hur går uppgraderingen till?

    Ur ett tekniskt perspektiv krävs att varje enhet migreras från Centrex till den av de 13 Touchpoint-noderna för respektive stift. Telia och IT-ansvarig i ditt stift kommer att beskriva för dig hur anslutningen till den nya lösningen går till i detalj. 


    Måste min enhet vara med i GIP för att kunna använda Touchpoint? 

    Nej, din enhet behöver inte vara med i GIP.


    Finns det några speciella tekniska krav för att min enhet ska kunna använda Touchpoint? 

    Ja, de tekniska specifikationerna finns beskrivna i bilaga 3.1.1 på avtalets intranätsida.


    Måste jag tänka på GDPR eller har ni tänkt på det? 


    Ja, det har vi. GDPR regleras enligt Telias PUB avtal som du hittar i bilaga 5 på avtalets intranätsida. 

    Låter superbra, men jag skulle vilja ha lite speciallösningar. Går det att fixa? 

    Det finns olika typer av tilläggstjänster att köpa och du hittar dessa i bilaga 2.1 på avtalets intranätsida. Utöver dessa tilläggstjänster är det inte möjligt att skräddarsy lösningar. Kontakta vår Samordnare för datakommunikation och nätverk om du har frågor om detta. 


    Vi är en närstående organisation eller samarbetspartner som har koppling till Svenska kyrkan. Kan vi avropa kyrkans lösning?


    Ja, om vissa villkor är uppfyllda. Den som vill ansluta måste vända sig till nationell nivås samordnare för datakommunikation och nätverk. Beslut om anslutning tas av Svenska kyrkans nationella nivå och Telia i samråd med IT-ansvarig i respektive stift. 

    De som godkänns kan avropa priserna men måste då ingå i en av de 13 Telia Touchpoint noderna. De organisationer eller samarbetspartners som väljer att ansluta betalar sina egna kostnader.  

    Instruktionsvideos

    Vad är Telia Touchpoint Plus?

    Kom igång med Mobilappen

     

     

    Kom igång med Softphone

     

    Redaktör och innehållsansvarig
    Redaktionen , IT-system
    Uppdaterad
    2021-03-30
    X
    Dokumentid: 1448784- Webid: 21703 - Unitid: 2147483523