Din sökning gav 0 träffar

    Ett fel uppstod.
    Dölj bild

    Kommunikation

    Webbinarium - för dig som jobbar med kommunikation

    Hösten erbjuder totalt sex tillfällen med start 29 september, alltid en onsdag kl. 12-13 på ojämna veckor. Samtliga webbinarier är teams live event som spelas in och läggs ut på intranätet i efterhand. Deltagarna har möjlighet att ställa frågor i modererad chatt. Endast ett webbinarium återstår - Kriskommunikation den 8 december.

     

    Hösten 2021 

    Samtliga tillfällen blir teams live event

    Mer info om höstens webbinarier finns i en nyhet.​

    Nyheter om alla lunchwebbinarier

    Webbinarium: Digital tillgänglighet
    Hampus Sethfors är en ux-designer som på webbinariet den 24 november berättade för oss om Digital tillgänglighet på webben och i sociala medier.
    2021-11-25 10:39
    Kriskommunikation - anmäl dig till årets sista webbinarium
    Den 8 december är det dags för ett lunchwebbinarium om kriskommunikation. Anmäl dig senast den 7 december.
    2021-11-24 14:35
    1 2 3 4 5  ... < > 

    Om du har tips på passande ämnen eller vill ge input, hör gärna av dig.

    Dessa seminarier ligger på lunchtid för att kunna inkludera så många som möjligt. Skulle de istället genomföras  t ex kl. 13-14 är risken stor att det är kollegor som alltid har möten i sin verksamhet då. Därför hoppas vi att det finns möjligheter att ibland tidigare- eller senarelägga sin lunch. ​Nytt i höst är att samtliga webbinarier spelas in och tillgängliggörs på intranätet i efterhand.

    Du hittar alla inspelade webbinarier i menyn under Digitala miniseminarier. 

    Mötesbokning i samband med din anmälan

    Mötesbokningen får du i mejlet som bekräftar din anmälan. Då kan du själv göra en kalenderbokning. Det kommer också en påminnelse samma morgon med länk till webbinariet. Föreläsningen sker alltid via teams och du kan delta även om du saknar teams - läs mer nedan.

    Höj din kompetens

    Webbinarierna är gratis och riktar sig framför allt till dig som arbetar med kommunikationsfrågor, men du kan också tipsa andra kollegor att anmäla sig om ämnet passar dem i deras yrke.  

    Teams

    Du kan delta i dessa lunchseminarier även om du inte har teams installerat. Du klickar på samma länk i kallelsen. Därefter väljer du "Anslut på webben istället" om du saknar teams-klient. Det finns en sida på intranätet som tydligt förklarar detta.

    Höstens webbinarier genomförs som live event. Det innebär att du deltar utan kamera och mikrofon. Du är helt anonym. Det finns en modererad chatt där du kan ställa frågor - här avgör du om du vill ställa din fråga anonymt eller med namn. Skriver du ditt namn blir detta publikt för övriga om frågan publiceras.

    Mer om live event finns att läsa på intranätet för digital arbetsplats. 

     

    Stiftens webbinarier

    Här kommer vi även lyfta in tips på webbinarier som stiften anordnar. 

    Växjö stift

    Tidigare webbinarier 

    Våren 2021​​

    Hösten 2020

    • 7 oktober: Upphovsrätt och GDPR vid digitala gudstjänster 
    • 21 oktober: Gemensamma medieköp inför kyrkovalet
    • 4 november: Webb för alla 
    • 18 november: Grafisk profil 
    • 2 december: Julsatsning
    Redaktör och innehållsansvarig
    Hannah Häggström, Kommunikationsavdelningen
    Ansvarig för intranätet Kommunikation
    Redaktionen Kyrkokansliet, Kommunikation
    Uppdaterad
    2021-11-26
    X
    Dokumentid: 1507746- Webid: 21464 - Unitid: 2147483526