Telefontider

Kanslistöds telefonväxel når du på 010 - 18 19 200. Nedan kan du läsa om vilka grupper som svarar på vad och när telefonerna är bemannade.

Knappvalen är öppna helgfri måndag - fredag kl. 08:00 – 16:30 

Tryck 1 för frågor om lösenord, användarkonton och behörigheter.

Tryck 2 för it-support gällande GIP, epost, nätverksanslutningar eller andra tekniska frågor.

Tryck 3 för användarstöd i de inomkyrkliga systemen som Kbok, KOB, webb, intranät och Kyrksam.

Tryck 4 för frågor om GAS personal.

Tryck 5 för frågor om GAS ekonomi. 

Dag före helgdag har alla knappval öppet till 12:00.

Kyrknätets beredskapstelefon (Hotline) har öppet alla dagar 7-22. Kontaktperson IT har numret.

Plats i kön.

Du ska få besked om din plats i kön och kan därmed lättare göra en bedömning om hur lång tid det kan tänkas ta innan du kommer fram.

Bli uppringd när det är din tur

Om det är många i kön blir du erbjuden att bli uppringd när det är din tur i kön. Du får då ange ett telefonnummer där Kanslistöd kan nå dig och kan sedan göra annat medan du väntar. Svarar du inte när det är din tur gör vi ett nytt försök att nå dig. Har vi inte fått tag på dig på två försök får du ringa oss igen.

Flera som kan svara

Vi försöker alltid se till att du får prata med en medarbetare som är så kunnig som möjligt. Det är därför vi ber dig berätta om ditt ärende genom att välja det knappval som bäst passar ditt ärende. Om det blir långa väntetider på ett knappval och det finns lediga medarbetare på andra knappval så försöker de hjälpa till och svara. Kanske kan de inte alltid svara på din fråga direkt, men ditt ärende blir registrerat, och den du pratar med ser till att lägga det vidare till rätt gruppering.

 

 

 

 

 

Redaktör och innehållsansvarig
Nikki Classon, Avdelningen för gemensamma funktioner
Uppdaterad
2018-04-19