Kanslistöds serviceportal

På Kanslistöds Serviceportal kan du snabbt och enkelt beställa eller rapporterar in supportärenden för till exempel dator, telefon, kopiator via mejl eller telefon. Den kräver ingen ny inloggning utan bara att du är inloggad på intranätet.

Förbättringar jämfört med nuvarande support är att portalen alltid är öppen och ger bättre översikt då du har alla ärenden på ett och samma ställe. Här kan du fråga, felanmäla och beställa bland att datortillbehör, videokonferens och mobilpass. 
Portalen gör det lättare för dig att kategorisera ditt ärende och är dessutom mobilanpassad.  Du kan med andra ord var som helst och när som helst rapportera in nya eller ärenden och kontrollera status på redan inlagda. 

Du når portalen här. 

Kanslistöds Självservice portal är ett effektivt och lättillgängligt sätt att felanmäla och få support  information eller beställa:

• GIP 
• E-post  
• Kyrknätet 
• GAS ekonomi
• GAS Personal
• Kbok
• KOB
• Webb 
• Intranät
• Övrig administrativa
• Mobilpass
• VPN-router
• Videokonferens
• Användaråtkomst
• Adobelicenser
• Åtkomst till WiFi
• Konton
• Datortillbehör
• GIP-skrivarkö


Hittar du inte vad du söker där kan du kontakta Kanslistöd på: 
E-post kanslistod@svenskakyrkan.se 
Telefon: 010 - 18 19 200, Måndag–fredag, 08.00–16.30 

Redaktör och innehållsansvarig
Lisa Larsson, IT-system
Uppdaterad
2019-11-08