Support GIP

  • Fråga din lokala IT-person

Kanslistöd är alltid tillgängligt men ibland kan lösningen finnas ännu närmare. På alla GIP-anslutna enheter (församlingar, stift eller motsvarande) finns en kontaktperson eller lokal supportperson som oftast kan hjälpa dig att hitta lösningen på ett problem. Om detta inte hjälper kan du hitta svar på vanliga frågor eller GIP-manualer och lathundar på nedanstående länkar:  

Vanliga frågor

Manualer och lathundar

  • Utbildningar inom GIP

På Utbildningsportalen samlar vi allt utbildningsmaterial om såväl de gemensamma IT-systemen som GIP. 

Utbildningsportalen

  • 1330345

    Vanliga frågor om GIP

  • 1330345

    Manualer och lathundar

  • 1330345

    Kom igång med GIP

  • 1330345

    Anslut till GIP utanför kyrknätet

    Du kan nå ditt GIP-skrivbord även hemifrån, eller på platser utan tillgång till Kyrknätet. Du behöver då ha en lösenordsdosa eller ett mobilpass kopplat till ditt GIP-konto, samt programmet Citrix Receiver installerat på din dator.

  • 1330345

    IT-säkerhet i GIP

    Svenska kyrkan på nationell nivås arbete med IT-säkerhet syftar till att på teknisk väg säkerställa att informationen i IT-systemen och dess tillhörande infrastruktur, däribland den gemensamma IT-plattformen, är skyddad, korrekt och tillgänglig enligt fastställda krav och behov.

Redaktör och innehållsansvarig
Kanslistöd , Kanslistöd
Uppdaterad
2022-04-13