Support GIP

  • Fråga din lokala IT-person

Kanslistöd är alltid tillgängligt men ibland kan lösningen finnas ännu närmare. På alla GIP-anslutna enheter (församlingar, stift eller motsvarande) finns en kontaktperson eller lokal supportperson som oftast kan hjälpa dig att komma runt ett problem. Om detta inte hjälper kan du hitta svar på vanliga frågor eller GIP-manualer och lathundar på nedanstående länkar:  

Vanliga frågor

Manualer och lathundar

  • Utbildningar inom GIP

På Utbildningsportalen samlar vi allt utbildningsmaterial om såväl de gemensamma IT-systemen som GIP. Vi gör också livesända videoutbildningar som sedan ligger kvar på vår Youtube-kanal.​

Utbildningsportalen

Kanslistöds Youtube-kanal

  • Vill du veta mer?

ToT – Drift och infrastruktur
Projektet ToT genomför en flytt och förändring av vår IT-drift och infrastruktur för att ytterligare förbättra kvaliteten och stabiliteten i våra tjänster.

Teknik och utveckling 
GIP utvecklas hela tiden. På sidan Teknik och utveckling får du en fördjupning i hur, när och varför, samt en fördjupning i tekniken bakom GIP.

  • 1330345

    Vanliga frågor om GIP

  • 1330345

    Manualer och lathundar

  • 1330345

    Kom igång med GIP

  • 1330345

    Anslut till GIP utanför kyrknätet

    Du kan nå ditt GIP-skrivbord även hemifrån, eller på platser utan tillgång till Kyrknätet. Du behöver då ha en lösenordsdosa eller ett mobilpass kopplat till ditt GIP-konto, samt programmet Citrix Receiver installerat på din dator.

  • 1330345

    IT-säkerhet i GIP

    Svenska kyrkan på nationell nivås arbete med IT-säkerhet syftar till att på teknisk väg säkerställa att informationen i IT-systemen och dess tillhörande infrastruktur, däribland den gemensamma IT-plattformen, är skyddad, korrekt och tillgänglig enligt fastställda krav och behov.

Redaktör
Innehållsansvarig
Uppdaterad
2017-09-08