Din sökning gav 0 träffar

    Ett fel uppstod.
    Dölj bild

    Härnösands stift

    Kommunikation

    Församlingar, stift och nationell nivå formar gemensamt bilden av Svenska kyrkan. Förutom egna insatser verkar stiftet för att församlingarna ska kunna kommunicera med sina medlemmar effektivt och med gemensamma uttryck.

    Detta främjas bland annat genom årliga inspirationsdagar, utbildningsinsatser och konsultativt stöd riktat mot medarbetare i församlingarna.

    En annan del av främjandet är det bidrag till samverkan/marknadsföring i samband med lokala arrangemang som församlingarna har möjlighet att söka.

    Stiftet gör även direkta insatser med syfte att främja församlingarnas medlemskommunikation. Detta genom att stå för gemensam marknadsföring i vissa sammanhang.

    Stiftet arbetar med flera regelbundna kommunikationskanaler, vissa med en kyrkligt intresserad allmänhet som målgrupp, andra med församlingarnas medarbetare som målgrupp.

    Stiftets kommunikationskanaler

      

    Skapad:2009-07-02 14:40:00

    Beslutet om en gemensam kommunikationsplattform för Svenska kyrkan togs av kyrkostyrelsen år 2004, därefter har den reviderats. Den visar en tydlig kommunikationsvision.

    Läs mer om Svenska kyrkans kommunikationsplattform

     

    Redaktör och innehållsansvarig
    Maria Eddebo Persson, Stiftskansliet
    Ansvarig för intranätet Härnösands stift
    Maria Eddebo Persson, Stiftskansliet
    Uppdaterad
    2018-09-13
    X
    Dokumentid: 43795- Webid: 29147 - Unitid: 11