Din sökning gav 0 träffar

    Ett fel uppstod.
    Dölj bild

    Digital arbetsplats

    Jobba i Outlook

    För att skicka e-post och digitala kallelser, hålla din kalender uppdaterad och samla dina kontakter använder du Outlook.

    Ta del av alla användarregler för Microsoft 365

    Skapa en signatur för din e-post

    ​Signaturerna i Outlook kan användas som mallar för e-postmeddelanden eller svar som du skickar ofta. Du kan också skapa mallar för mötesinbjudningar i kalendern och mycket mer.  

    1. ​Öppna ett nytt e-postmeddelande (Ctrl+Shift+M). Skapa din mall så som du vill att den ska se ut när du skickar den (redigeringsrutan för signaturer har få redigeringsmöjligheter. Rekommenderar därför att du skapar hela signaturen i ett nytt e-postmeddelande först. Kom ihåg att lägga din signatur längst ner om den inte är centralstyrd).
    2. Markera hela texten med Ctrl+A och med Ctrl+C, eller högerklicka och välj kopiera.
    3. Klicka på Infoga i menyfliksområdet och sedan på Signaturer. Välj Signaturer längst ner i menyn (se bild nedan.
      E-postsignatur

      Foto: Skärmdump, Ikon

    4. Redigeringsrutan för signaturer öppnas. Klicka på Ny.
    5. Namnge din mall (ge den ett tydligt namn).
    6. Klistra in din mall med Ctrl+V eller skriv in en i fritextrutan (notera att redigeringsmöjligheterna är begränsade).
    7. Klicka på Spara och sedan OK.
    8. Din mall har nu sparats i listan för signaturer.

    Ta del av lathunden för att ladda ner din e-post i mobilen

    Redaktör och innehållsansvarig
    Ulrika Ekberg, Kommunikationsavdelningen
    Ansvarig för intranätet Digital arbetsplats
    Ulrika Ekberg, Kommunikationsavdelningen
    Uppdaterad
    2021-06-28
    X
    Dokumentid: 1469265- Webid: 1395741 - Unitid: 2147483042