Din sökning gav 0 träffar

    Ett fel uppstod.
    Dölj bild

    Digital arbetsplats

    Kalendern i Outlook

    Använd kalendern i Outlook för att boka möten och markera om du är tillgänglig eller inte.

    Användarregler för kalender

    • Vår kalender i Outlook är vår huvudkalender och ska återspegla vår situation – är vi lediga eller upptagna.
    • Vi använder kalendern för att boka möten och sköta den egna tidsplaneringen. Vi använder visa som-funktionen för att visa vår tillgänglighet.
    • Vi delar kalendrar med varandra inom vår enhet/avdelning. För privata eller känsliga event använder vi hänglåsfunktionen i Outlook, så att andra ser dessa event som privat avtalad tid. (I bakgrunden är kalendern inställd så att den visar upptagen/ledig för alla i organisationen, inställningen visar dock inte vad bokningen avser eller var bokningen sker.)
    • Det ska alltid finnas syfte och agenda i mötesinbjudningar.Handlingar som behövs för ett möte gör vi tillgängliga genom länkar i kalenderbokningen.
    • Vi har med en teamslänk i våra mötesinbjudningar för att erbjuda flexibelt deltagande. Vid vissa möten utgår mötesbokaren från att det ska vara ett fysiskt möte. Detta signaleras genom att en fysisk plats är angiven i bokningen. Om vi som inbjudna inte kan delta fysiskt, anmäler vi detta till mötesbokaren i så god tid som möjligt.
    • Vi tar ställning till varje kalenderbokning som kommer – kan och ska jag medverka på detta möte?.

    Ta del av alla användarregler för Office 365

    Använd kalendern för att skapa teamsmöten.

    Redaktör och innehållsansvarig
    Ulrika Ekberg, Kommunikationsavdelningen
    Ansvarig för intranätet Digital arbetsplats
    Ulrika Ekberg, Kommunikationsavdelningen
    Uppdaterad
    2021-04-29
    X
    Dokumentid: 1469273- Webid: 1395741 - Unitid: 2147483042