Din sökning gav 0 träffar

    Ett fel uppstod.
    Dölj bild

    Digital arbetsplats

    Intuitivt och effektivt

    ”Innan vi var med i den utvecklade digitala arbetsplatsen var det ett väldigt hoppande hit och dit. Så många olika system och program att hålla ordning på. Nu loggar jag in på ett ställe och får en snabb överblick. Sedan kan jag enkelt ta mig vidare till det jag ska göra.”

    Här följer en berättelse om hur det skulle kunna vara för en kollega.

    "Det är säkert lika många system kvar i bakgrunden men jag slipper hålla ordning på vad som är vad och kan känna mig trygg med att jag går rätt direkt. Det är liksom tydligt vad som är vad och vad jag behöver för att göra mina arbetsuppgifter, lättare att göra rätt helt enkelt.

    Efter de framsteg jag redan sett känner jag mig hoppfull om att det kommer ännu bättre möjligheter. Jag ser framför mig hur jag kommer starta på ett och samma ställe och sedan lätt gå vidare. Jag kan använda både Office 365 och Svenska kyrkans gemensamma system, och jag behöver inte bry mig om var länkarna leder. Jag kommer dit jag ska, och det känns tryggt.

    Även om jag inte jobbar aktivt i digitala arbetsplatsen ser jag små aviseringar när något är nytt. Det är bra. Ibland ignorerar jag dem tills i slutet på dagen när jag har tid att läsa vad som står. Ofta är det istället supersmidigt att uppdatera mig och återkoppla på några snabba grejer mellan mina möten. 

    Strukturera upp arbetet i Planner

    Förr använde jag många sätt för att inte tappa bollar eller missa att göra en uppgift. Jag skickade mejl till mig själv när jag kom på något i språnget, på mitt skrivbord låg alltid post-it-lappar med påminnelser. Och påminnelserna i mobilen, varje dag var det något jag behövde ett larm om för att inte missa komma i tid. 

    I den digitala arbetsplatsen lägger jag upp mina uppgifter i Planner, bryter ner, tidsuppskattar, prioriterar och sätter deadlines. Det är skönt att ha full koll på allt som händer.  Min arbetsledare kan också lätt få en överblick över vad som pågår, vilka deadlines vi står inför och kan omfördela om det behövs. 

    Jag har märkt att det underlättar för mig att komma åt Planner både via datorn och mobilen. Jag får de aviseringar jag behöver vilket minskar risken för att dubblera mina uppgifter. Dessutom minskar vi dubbelarbete i arbetslaget. I mitt projekt utgår vi från Planner vid våra avstämningar. 

    Foto: Skärmdump

    Alla uppdaterar sina kort innan mötet. Vi utgår från tavlan, uppdaterar varandra och får svar på frågor. Både möten och det löpande arbetet har blivit effektivare med vårt nya arbetssätt."

     

    Redaktör och innehållsansvarig
    Ulrika Ekberg, Kommunikationsavdelningen
    Ansvarig för intranätet Digital arbetsplats
    Ulrika Ekberg, Kommunikationsavdelningen
    Uppdaterad
    2019-10-31
    X
    Dokumentid: 1464869- Webid: 1395741 - Unitid: 2147483042