Din sökning gav 0 träffar

    Ett fel uppstod.
    Dölj bild

    Digital arbetsplats

    Informationstillfällen inför Kornets lansering

    Den 18 oktober lanseras Kornet. Innan dess har du möjlighet att lära dig både bakgrund, inställningar och konkret användarinformation om Svenska kyrkans inomkyrkliga intranätslösning.

    Under tiden fram till den 18 oktober erbjuds några kortare informationsmöten för att underlätta övergången till det nya. Informationsmötena hålls 12-12:30 och har lite olika fokus. 

    Informationstillfällena inför att Kornet lanseras kommer vara digitala, du ansluter själv med länk till tillfället. Du behöver en internetuppkoppling och en manick med ljud för att höra vad som sägs. För bästa resultat är det bra om du också kan se presentationerna som ingår men det är fritt att välja att lyssna i mobilen och kanske samtidigt gå en promenad. Du behöver ingen mikrofon men har möjlighet att interagera via chatten.​

    Samtliga tillfällen spelas in och publiceras här i efterhand men vid informationstillfällena finns möjligheten att ställa frågor i chatten. ​​

    Gå till de inspelade informationstillfällena

    Kornet – Onboarding den 6 oktober med repris den 27 oktober

    Första gången du loggar in på Kornet kommer du till en sida där du får göra en del inställningar. Du behöver identifiera vilken roll eller vilja roller du har och välja vilka ämnen som är mest relevanta i dina uppdrag i Svenska kyrkan. Genom att göra detta kommer sedan nyheter inom dessa ämnen att visas automatiskt på din startsida. Denna process kallas generellt onboarding. 

    Du kan nå all information du prioriterat bort genom att söka efter den eller klicka dig fram via menystrukturen. Under informationstillfället får du också möjlighet att lära dig hur du kan göra ändringar i dina inställningar. 

    Anslut till reprisen av informationstillfället om onboarding på Kornet, den tjugosjunde oktober klockan 12-12:30, alltså efter Kornet lanserats.​ 

    Inspelningar från informationstillfällen som redan varit​

    Första informationstillfället handlade om Kornet, en del Svenska kyrkans nya gemensamma intranätslösning som i sin tur är en del av Microsoft 365. Kravet på att alla måste logga in för att nå Kornet och fördelarna det innebär. Du kan också lära dig sätt att nå innehåll på Kornet. 

    Det andra tillfället i informationsserien ger dig möjlighet att lära dig mer om hur din personliga startsida fungerar, hur strukturen med information är uppbyggd och många bra tips för att använda den starka sökfunktionen som kommer med verktygen. 

    Titta på det tredje informationstillfället för att lära dig om onboardingen, hur du ställer in dina val för att göra Kornet relevant utifrån dig, dina uppdrag i Svenska kyrkan och det du är intresserad av. Dessutom får du en inblick i hur Yammer hänger ihop med Kornet. 

    Det fjärde informationstillfället fokuserar på Kornet utifrån hur du använder det när du Kornet via en dator, fjärrskrivbordet, mobilen eller en surfplatta. Tillfället är tänkt att knyta ihop samtliga itillfällen och ta fram en röd tråd för dig som användare.   Tillfället avslutas med ett innehållstips eftersom det dykt upp många frågor från användare som gått via länkar på internwww för att nå sina digitala verktyg. Du kommer nå dem via Kornet också, i klippet kan du se exakt hur. 

    Redaktör och innehållsansvarig
    Ulrika Ekberg, Kommunikationsavdelningen
    Ansvarig för intranätet Digital arbetsplats
    Ulrika Ekberg, Kommunikationsavdelningen
    Uppdaterad
    2022-10-14
    X
    Dokumentid: 1589599- Webid: 1395741 - Unitid: 2147483042