Din sökning gav 0 träffar

    Ett fel uppstod.
    Dölj bild

    Kommunikation

    Styrdokument och avtal

    Som ett stöd i arbetet med att kommunicera på ett likartat och tydligt sätt, har Svenska kyrkan tagit fram riktlinjer och principer för kommunikationen.

     

     

    Skapad:2018-10-25 11:03:00

    På den här sidan har vi samlat de leverantörer som Svenska kyrkan har avtal med angående området kommunikation.

    Läs mer om Avtal

     

    Skapad:2009-07-02 14:40:00

    Beslutet om en gemensam kommunikationsplattform för Svenska kyrkan togs av kyrkostyrelsen år 2004, därefter har den reviderats. Den visar en tydlig kommunikationsvision.

    Läs mer om Svenska kyrkans kommunikationsplattform

    Skapad:2009-07-02 15:00:00

    Inomkyrklig kommunikationsstrategi är antagen av kyrkostyrelsen .

    Läs mer om Inomkyrklig kommunikationsstrategi
    Skapad:2013-03-05 16:42:00

    Svenska kyrkan ska vara kyrka även på digitala platser. Det är en av många viktiga punkter i vår strategi för digital kommunikation och närvaro.

    Läs mer om Svenska kyrkans strategi för digital kommunikation och närvaro
    Skapad:2011-11-14 11:10:00

    Kyrkostyrelsen fastställde Kommunikationsstrategi med ansvarsfördelning för Svenska kyrkan den 24/10 2011. Strategin är bindande för den nationella nivån och erbjuds övriga nivåer.

    Läs mer om Kommunikationsstrategi med ansvarsfördelning för Svenska kyrkan
    Skapad:2009-07-02 15:00:00

    Arbetet med den visuella strategin mynnade ut i en gemensam grafisk profil med logotyp för hela Svenska kyrkan.

    Läs mer om Visuell strategi

    Riktlinjer och regler

    Skapad:2011-09-19 12:35:00

    Svenska kyrkans gemensamma webbplats www.svenskakyrkan.se är Svenska kyrkans bredaste kommunikationskanal. Systemägare och ansvarig utgivare för webbplatsen är kyrkokansliets kommunikationschef.

    Läs mer om Redaktionella riktlinjer för Svenska kyrkans publika webbplats
    Skapad:2011-04-19 16:25:00

    Trossamfundet Svenska kyrkan äger och förvaltar varumärket Svenska kyrkan med logotyp. Flera kyrkan närstående organisationer ansöker regelbundet om att få använda varumärket i olika former. För att få en enhetlig tillämpning har riktlinjer skapats.

    Läs mer om Riktlinjer för användning av Svenska kyrkans varumärke
    Skapad:2013-05-28 13:38:00

    Det är viktigt att följa regler kring bildpublicering.

    Läs mer om Regler för Ikon

    Skapad:2018-04-06 10:49:00

    De här riktlinjerna kompletterar Svenska kyrkans uppförandekod för den nationella nivån och syftar till att tydliggöra vad som förväntas av dig som är förtroendevald när du använder sociala medier.

    Riktlinjer för sociala medier för förtroendevalda på nationell nivå
    Skapad:2011-02-17 09:00:00

    Svenska kyrkans bloggplattform erbjuder en offentlig plats att uttrycka dig på för dig som är aktiv i Svenska kyrkan. Här kan du läsa vilka regler som gäller för dig som bloggar och vem som är ansvarig för vad.

    Regler för bloggplattformen
    Skapad:2009-10-15 14:30:00

    Riktlinjer för Svenska kyrkans gemensamma intranät beslutades 2011 av kommunikationschefen.

    Läs mer om Svenska kyrkans gemensamma intranät

    Skapad:2016-11-01 06:00:00

    Bildpolicyn antogs av kommunikationschefen 2016. Den består av tre delar och tre dokument: Vision, Metod och Bilder på webben.

    Läs mer om Bildpolicy

    Skapad:2011-11-14 11:30:00

    Insamlingspolicy för Svenska kyrkan antogs 2011 av kyrkostyrelsen.

    Läs mer om Insamlingspolicy
    Skapad:2011-02-17 11:30:00

    Kyrkokansliets policy för användning av sociala medier i tjänsten uppdaterades senast och antogs avSvenska kyrkans kommunikationschef 2015.

    Läs mer om Policy för användning av sociala medier i tjänsten

    Redaktör och innehållsansvarig
    Redaktionen , Kommunikation
    Ansvarig för intranätet Kommunikation
    Redaktionen , Kommunikation
    Uppdaterad
    2018-11-13
    X
    Dokumentid: 22833- Webid: 21464 - Unitid: 2147483526