Din sökning gav 0 träffar

    Ett fel uppstod.
    Dölj bild

    Webbhjälp

    Skapa samverkansrum

    Nedan beskrivs hur det går till att skapa ett samverkansrum. För att vara en del i ett samverkansrum krävs att användaren har behörighet till åtminstone ett lokalt intranät.

    Det finns två alternativ när det gäller behörigheterna för ett samverkansrum. Du kan välja att ha samma användare som för ett lokalt intranät, eller så kan du skapa en ny grupp med användare för ett specifikt samverkansrum. Här finns en lathund för hur du skapar en ny grupp för ett samverkansrum.

    Så här skapar du ett samverkansrum

    I intranätsadministrationen, klicka på "Samverkansrum" under rubriken Resurser (se 1 i bilden nedan).

    Foto: IKON

    Välj vilket lokalt intranät samverkansrummet ska vara kopplat till - om inget är valt sedan tidigare. Ange sedan ett namn för ditt nya samverkansrum - kontroll kommer att göras så att det är unikt.

    Nu har du möjlighet att välja hur du vill göra med behörigheter,

    Om du vill att alla de som är deltagare på ditt intranät ska få tillgång till ditt samverkansrum behöver du inte välja någonting i rutan Grupp.

    • Om du har skapat en ny grupp för samverkansrummet väljer du den i fältet "Grupp".
    • Om du vill kan du skriva in en beskrivning, denna beskrivning syns i samverkansrummet och kan dyka upp i listningar av samverkansrum.

    Klicka nu på knappen "Skapa samverkansrum".

    Om allt gick som det skulle kommer en text upp som meddelar vilken länken till samverkansrummet är. Notera länken ifall du senare vill länka till samverkansrummet.

    Redaktör och innehållsansvarig
    Per Hård af Segerstad, Kyrkokansliet i Uppsala
    Uppdaterad
    2014-10-30
    X
    Dokumentid: 130031- Webid: 129951 - Unitid: 2147483318