Din sökning gav 0 träffar

    Ett fel uppstod.
    Dölj bild

    Malmö pastorat

    Telefoni (Telia Touchpoint)

    Telia Touchpoint är Svenska kyrkans gemensamma telefoniplattform. Här kan du läsa om hur växeln fungerar och hur du kommer igång med din telefon.

     

    Telia Touchpoint växelplattform

    Telia Touchpoint är en mobil växel för att koppla samtal, hantera samtal i kö och hänvisa telefonnummer. Den ger också tillgång till en gemensam telefonbok.

    Svenska kyrkan Malmös växel sköts av Telia Svarsservice. De svarar på inkommande samtal på 040-27 90 00 dygnet runt, även helger. För att Svarsservice ska kunna göra ett så bra jobb som möjligt är det viktigt att du hänvisar din telefon när du inte är anträffbar. 

     

    Kom igång med Telia Touchpoint på din mobil

    I Telia Touchpoints användarutbildning får du information om hur du kommer igång och kan se alla funktioner.

    Längd cirka 20 min. OBS! Om videon tar lång tid att ladda kan du starta den manuellt.

     

     

    Hjälp

    Behöver du ytterligare hjälp att komma igång, ringer du Telia användarstöd på 0771-51 00 51.

    Behöver du anmäla ett tekniskt problem, ringer du  IT via 040-27 90 50.  ​

     

    Vanliga frågor och svar

    Hur byter jag simkort? ​

    Använd verktyget som följer med telefonen eller ett mindre gem för att öpnna SIM-korts luckan. Ta sedan ut simkortet och ersätt med det nya. Läs mer på Apples supportsidor.

     

    Vad är min pinkod?

    Pinkoden står på baksidan av ditt SIM-kort.

    ​Försvinner mina appar?

    Appar och inställningar på din telefon är inget som påverkas av denna förändring med undantag för att Telenor One avinstalleras.

     

    Blir det något avbrott?

    Ja från kl 00:00 till 07:30 flyttas våra abonnemang från Telenor till Telia. Från 07:30 ska du installera ditt nya simkort.

    Hur kommer jag igång med appen Telia Touchpoint Plus?

    Appen installeras automatiskt på alla Svenska kyrkan Malmös telefoner. För att logga in i appen behöver du en aktiveringskod. Denna får du via SMS vid införandet 21 april 2021 eller om du väljer att få den skickad till din telefon via appen eller touchpoint.telia.se 

    Om inte appen installeras med automatiskt kan du själv ladda ner den via Apple App Store.

     

    Hur använder jag appen Telia Touchpoint Plus? 

    Hur ändrar jag mina användaruppgifter i växeln?

    Uppdatera dina uppgifter

     

    Hur spelar jag in ett röstsvar?

    Ring 989 från din telefon och lyssna på alternativen.

    Rekommenderat talsvar är:

    "Du har kommit till Namn Efternamn, Tjänstetitel / Arbetsplats. Tala in ett medelande efter tonen."

    Hur hänvisar jag min telefon?

    Du kan hänvisa din telefon via appen, telefonist eller via Outlook.

    Telia Touchpoint synkroniserar med din Outlook-kalender. Detta betyder att om du har en händelse/möte inbokad i din kalender så ställer din telefon automatiskt in en hänvisning under den inbokade tidsperioden, om bokningen uppfyller kriterierna. 

    Läs mer om Kalendersynkroniseringsfunktionen

    Jag kan inte ringa kortnummer

    Telia stödjer inte funktionen att ringa kortnummer Vi hänvisar till användning av appen. Läs mer om Telia och kortnummer

     

    Jag kan inte ringa utlandssamtal eller betalsamtal?

    Betalsamtal/sms är spärrat för användning och kan inte ändras. Utlandssamtal sker i samråd med närmaste chef och behöver låsas upp.

    Beställ upplåsning

    ​ 

    Jag har tidigare haft ett tvillingkort. Hur gör jag för att få ett nytt?

    Tvillingkort har ett annat namn hos Telia, och det kallas nu för Datasim. Datasim fungerar på samma sätt som ett tvillingkort, så du får möjlighet att använda ditt abonnemangs surfvolym på två enheter.

    Du behöver lägga en ny beställning för att vi ska kunna aktivera detta. 

    ​Beställ Datasim

    Beställning

    Beställ telefon och dataabonnemang

    Innehåller fastnätsnummer, mobilnummer, växeltjänster som exempelvis röstbrevlåda & hänvisning, samtal, sms/mms samt 5GB datatrafik.

    ​Dokument och länkar

    Riktlinjer för telefoni

    Länk till Telia Touchpoint webb

    Kom igång med ditt abonnemang

    Riktlinjer för utrustning och abonnemang​

    Riktlinjer för utrustning och abonnemang vid vikariat, timanställning, säsong, praktik, tjänstledighet

     

     

    Redaktör och innehållsansvarig
    Daniel Smith, Malmö pastorat
    Uppdaterad
    2021-04-23
    X
    Dokumentid: 1537583- Webid: 45457 - Unitid: 12901